FANDOM

Tom King

Thomas Glenn King Jr. jest amerykańskim pisarzem, komiksowym pisarzem i byłym oficerem CIA. Najbardziej znany jest z napisania "The Vision" dla Marvel Comics oraz "The Sheriff of Babylon" dla DC Comics Vertigo, jego powieść o superbohaterach z roku 2012 "Once Crowded Sky" i "Rebirth - Batman" dla DC Comics.

Data urodzenia

15 lipca 1978 (Teraz ma 40 lat)

Wczesne życie

King głównie dorastał w Południowej Kalifornii. Jego matka pracowała w przemyśle filmowym, co zainspirowało jego zamiłowanie do opowiadania. W latach 90. był internowany w DC i Marvel Comics. Studiował filozofię i historię na Uniwersytecie Columbia, ukończył edukację w 2000 roku.

Odejście od Spongebob'a

Jest (A raczej był) byłym członkiem załogi serialu "Spongebob Kanciastoporty". Pracował w sezonach 4, 5 i 6 (Jako scenarzysta i reżyser scenorysów.) King był początkowo w parze z Luke'em Brookshier'em aż do połowy sezonu 5, kiedy został zastąpiony przez Nate'a Casha.

Powrót do Spongebob'a

King powrócił jako autor scenariuszy do filmu SpongeBob: Na suchym lądzie. King również brał udział w komentarzu audio do "Sponge Bond".

Kariera (Ogólna)

King był internowany zarówno w DC Comics, jak i Marvel Comics, gdzie był asystentem pisarza X-Men Chrisa Claremonta, zanim dołączył do jednostki antyterrorystycznej CIA po 11 września. King spędził siedem lat jako oficer operacyjny ds. Operacji antyterrorystycznych w CIA, zanim opuścił scenariusz do swojej debiutanckiej powieści A Once Crowded Sky, po narodzinach swojego pierwszego dziecka.

W San Diego Comic-Con 2015, Vertigo ujawnił nowy projekt autorstwa Kinga autorstwa Mitcha Gerada, zatytułowany The Sheriff of Baghdad. W tym samym roku DC ogłosiło "Robin War", rozgrywającą się w grudniu fabułę, która potrwa pięć tygodni z tytułami: Grayson, Detective Comics, We Are Robin i Robin: Son of Batman.

Ciekawostki

  • Został nominowany do nagrody Hugo za najlepszą powieść graficzną.