FANDOM

To jest transkrypt odnicka 1b sezonu pierwszego pt. "Odmuszlacz", wydanego 1 maja 1999 roku w USA oraz 10 lipca 2008 roku w Polsce.

Muszelkowy problem

[Odcinek zaczyna się i kamera pokazuje domy Patryka, Skalmara i Spongeboba.]
[Skalmar wychodzi ze swojego domu, którym jest głowa Moai. Kalmar poprawia kwiatek w doniczce który jest przekrzywiony.]
[Głowonóg z uśmiechem rozgląda się po swoim ogródku. Jednak po lewej stronie zauważa muszlę. Podchodzi do niej. Zastanawia się, co zrobić, i spogląda na ogródek przed domem Spongeboba. Skalmar kopie tam tę muszlę.]
[Spongebob otwiera okno w swoim domu. Przeciska się przez nie i siada na ramie. Po chwili zauważa muszelkę na swoim terenie. Zastanawia się i wpada na pomysł. Ześlizguje się z okna na dwór i na plecach "ślizga się" do garażu. Wychodzi z niego z urządzeniem na plecach, tytułowym odmuszlaczem.]
[Skalmar, leżący na hamaku, słyszy hałas, który wydaje urządzenie. Wścieka się i wkłada sobie do uszu gumowe korki.]
[Spongebob podchodzi do muszli. Dmucha na nią odmuszlaczem, a ta opada. Gąbka znowu dmucha i muszla znowu opada. Spongebob się wścieka i bardzo mocno dmucha urządzeniem na muszelkę. Ta odlatuje wraz z częścią piasku, który pod nią był. Piach spada na Skalmara, który był w trakcie obiadu.]
[Spongebob podchodzi do głowonoga i rozdmuchuje piasek z niego. Na talerzu zostaje jeden liść, na którym jest kilka ziaren piachu. Gąbka bierze liścia i usuwa piasek odmuszlaczem, który przedostał się na powieki oczu Skalmara. Z oczu leją mu się łzy. Spongebob rozdmuchuje ziarna piachu z oczu głowonoga. Skalmar pociąga nosem.]
[Gąbka zauważa górę piasku przy wejściu do swojego domu. Marszczy brwi, wskazuje na górkę palcem, a na dole ekranu pojawia się napis: "YOU!"]
Narrator: [Tłumaczy angielskie słowo.] Ty!
[Spongebob podbiega do kupki piasku. Za pomocą pokrętła na końcówce odmuszlacza zmienia jego tryb z "FWD" (forward, czyt. "fołard" - ang. "Naprzód") na "REV" (reverse, czyt. "rivers" - ang. "odwrót", "odwrotnie"). Urządzenie wsysa piasek. Gąbka z uśmiechem patrzy na czysty chodnik. Po chwili odmuszlacz się psuje i wylatują z niego piasek, śruby i zębatka.]
[Spongebob zdejmuje urządzenie z pleców. Otwiera je suwakiem. Odmuszlacz kaszle. Gąbka wrzuca do niego części oraz piasek, który wypadł. Gąbka pociągnęła za rączkę urządzenia, jednak ono się nie włącza. Spongebob bierze rączkę i wysuwa ją bardzo bardzo daleko. Jak gąbka się zatrzymuje, wyciera ręce i łapie się rączki. Po chwili jest już przu odmuszlaczu, który zaczął wciągać wodę z oceanu.]
[Skalmar siedzi przy drzwiach swojego domu. Nie zauważa tego, że wody ubywa, i bierze wdech. Zaczyna się dusić i po chwili na oczach ma znaki X. Tymczasem odmuszlacz Spongeboba jest przepełniony i wybucha. W oceanie znowu jest woda i wszędzie są górki z piasku. Gąbka wychodzi z jednej z nich. Ociera ręce i idzie do swojego domu, który jest czysty. Wchodzi do niego. Tymczasem wokół domu Skalmara jest bardzo dużo piachu. Głowonóg jest uwięziony w jednej z nich. Wystają mu tylko część głowy z oczami i nosem. Po chwili muszelka z początku odcinka ląduje na nosie Skalmara.]
[Koniec odcinka.]