SpongeBob SquarePants Wiki
Advertisement

"Het wordt een topdag!" (Engels: Best Day Ever) is de zevenendertigste aflevering van seizoen 4. De aflevering is in het Engels gelanceerd op 10 november 2006. De aflevering code is 80a.

Characters

  • Spongebob Squarepants
  • Gerrit de slak
  • Patrick ster
  • Octo Tentakel
  • Sandy Cheeks
  • Eugene Krabs
  • Mvr. trekje
  • Theaterluidspreker
  • Marionette SpongeBob
  • Marionette theater inluiden
  • Kwallen
  • Nematoden
  • Achtergrondpersonages
    • Abigail
    • Ansjovis
    • Archie
    • Bill
    • Billy
    • Klei
    • Dal
    • Dave
    • Debbie
    • Dennis
    • Evelyn
    • Francis
    • Frank
    • Fred
    • Halbert
    • Harold-Bill
    • Harold (rood)
    • Harry
    • Jimmy
    • John
    • Lloyd
    • Mable
    • Martha
    • Miss Shell
    • Nancy Suzy Fish
    • Nathiel Waters
    • Nazz
    • Norma
    • Oude man Jenkins
    • Paco
    • Pilar
    • Sally
    • Sandalen
    • Sheldon
    • Shubie
    • Sylvester
    • Thaddeus
    • Tina
    • Tom

Synopsis

De aflevering begint met SpongeBob die wakker wordt en het lied 'Best Day Ever' zingt en hij beschrijft Gary wat hij op deze dag gaat doen: zijn 'perfecte' baan bij de Krusty Krab, karate oefenen met Sandy, gaan jellyfishing met Patrick met behulp van zijn nieuwe high-tech net, en aan het eind van de dag bij te wonen Squidward's grote klarinet recital.

De "Beste dag ooit" van SpongeBob komt echter niet uit zoals hij van plan is. Hij gaat naar de Krokante Krab, alleen om het veroordeeld te vinden vanwege een ernstige nematodenplaag. Hij vertelt de nematoden vervolgens te vertrekken, maar in plaats daarvan eten ze zijn broek. SpongeBob begint het nummer "Best Day Ever" met zijn neus te spelen, waardoor de nematoden hem volgen. Meneer Krabs vertelt SpongeBob om te blijven spelen en ze zo ver mogelijk weg te leiden, en dat doet hij totdat ze allemaal in slaap vallen (inclusief SpongeBob).

Hij besluit vervolgens naar het huis van Sandy te gaan om karate te beoefenen. Sandy weigert te spelen omdat haar treedome een lek heeft. Dus suggereert SpongeBob dat een karate het lek zal verhelpen. Sandy houdt hem tegen en stoot hem tegen het plafond van de koepel op, maar ontdekt al snel dat het lek is gestopt door de handschoen van SpongeBob erop.

Vervolgens gaat SpongeBob jellyfishing met Patrick, maar ziet dat Patrick boos is omdat zijn net kapot is. SpongeBob laat Patrick zijn nieuwe high-tech net lenen, maar hij weigert het terug te geven.

Tot slot gaat SpongeBob naar het concert van Octo, maar ziet dat Octo verdrietig is omdat het riet van zijn klarinet wordt gedragen. SpongeBob vertelt boos aan Octopus dat hij het zijn beste dag ooit moet worden, dus haalt hij een van zijn tanden eruit om het riet te vervangen. Octo speelt het correct en wanneer SpongeBob het naar binnen haalt, wordt hij gestopt door een theaterlui die hem om een kaartje vraagt. SpongeBob controleert zijn broek en zegt dat hij geen kaartje heeft, en de deurwaarder zegt dat hij het concert zonder een kaartje niet mag zien.

Later zegt een marionet SpongeBob dat hij, omdat hij geen kaartje heeft, besluit naar de deur van de backstage te sluipen. Terwijl de deurwaarder hem achtervolgt om het te stoppen, springt de echte SpongeBob, die de pop op het dak heeft uitgevoerd, van het dak en sluipt naar binnen, maar wordt tegengehouden door de marionet-deurwaarder.

Als de deurwaarder mevrouw Puff binnen ziet lopen en haar als kaartje afhandelt, haalt ze SpongeBob uit haar handtas. In het begin boos, realiseert hij zich dat Puff haar naam heeft gezegd. Hij controleert de VIP-lijst en ziet dat SpongeBob erop staat. Hij neemt SpongeBob vriendelijk mee naar het gebouw. Hij ziet de stoel voor hem gereserveerd. Net als hij op het punt staat om te gaan zitten, komt er een applaus en sluit het gordijn.

SpongeBob is woedend en springt op het podium. Hij maakt een toespraak over zijn beste dag ooit slecht uitdraaien. De anderen verontschuldigen zich voor hem. Meneer Krabs heeft iets om zijn dag te redden. Hij kondigt een ander muzikaal programma aan: SpongeBob's Best Day Ever. SpongeBob zingt de herhaling van 'Beste dag ooit', met de plannen die hij had voor zijn beste dag in de tekst. Voor de grote finish zitten SpongeBob en zijn vrienden op een gigantische Krabby Patty. Al snel worden ze moe en niemand is daar, behalve de deurwaarder die het gangpad schoonmaakt.

Advertisement