Wikia

"Het verhaal van Koning Neptunus" (Engels: {{{Engels}}}) is de onbekendste aflevering van seizoen Triton. De aflevering is in het Engels gelanceerd op {{{Releasedatum}}}. De aflevering code is 2.

Het verhaal van Koning Neptunus (The Story of King Neptune) is een korte aflevering van de Triton-serie. De aflevering is gelanceerd op 13 juli 2010.

Inhoud 

Spongebob gebruikt zichzelf als logo voor het verhaal. De moeder van Koning Neptunus staat met de baby Neptunus bij een rivier. Zijn moeder gooide hem in een oester, waarmee hij zou gaan drijven over de rivier. Hij dreef over de rivier tot hij tegen een uitstekend stuk steen aanbotste en er een meteoor neerstorte, waar een tweekoppige alien met een spuitje met kwallenjam uitkwam en de alien spoot de jam over hem. Op school was hij de beste en al basketballend tilde hij met één hand een bureau met de lerares op en het lukte hem nog steeds met gemak te scoren. Hij hielp mensen, bijvoorbeeld door een slak uit een boom te redden en aan het baasje te geven. Het blijkt dat een stripverhaal is dat Spongebob voorleest aan Patrick voor het slapengaan.